Velikonoční výprava do Máchova kraje

Přibližně měsíc před Velikonoci jsem na FCB vložil příspěvek o tom,že se chystám na velikonoční toulání okolo Máchova jezera,zdali by se nechtěl někdo přidat.Odezva byla vcelku více než veliká,což se moc často nestává.Den před odjezdem ladíme detaily s účastníky v baru.Odcházím cca. ve 22:00 s tím že zřejmě pojedu sám,jelikož zbytek účastníků zůstal a popíjel zelené velikonoční pivo.

Ráno mi cca 15 minut před odjezdem vlaku volají s tím,že už jsou všichni na vlakáči,což mě trochu vykolejilo,vycházím s lehčími obavami zdali nejdou rovnou z hospody.Nestačím se divit všichni jsou na místě relativně střízlivý což považuji za ohromnej výkon,když byl v pátek svátek.Sedáme do vlaku špuntujem snídani v podobě lahvového Krakonoše,já k němu přikusuji i středeční rohlík.Cesta svižně ubíhá,po přestupu v Chlumci dokupujeme z cateringového vozíčku od pohledné vlakové barmanky Plzně.Přijíždíme do Mladé Boleslavy kde mají nastoupit další dva kámoši.Jsem trochu nesvůj,jelikož se cestou vypila flaška rumu místo snídanového čaje.Naštěstí to berou v pohodě.Po výstupu na vlakáči v České Lípě chci odlovit ještě jednu kešku na opuštěném nádraží.V listingu psali něco o  tom,že je potřeba osmimetrové lano.,jelikož se keška nachází na starém drážním stožáru a je uřízlej žebřík,aby na něj nikdo nelezl.Místo lana lana jsem pod sloup přivedl osm vejrostků s tím že se pro ni nějak vyškrábem.Lezu na hřbet chytám se žebříku a při pomyšlení jak polezu dolu to vzdávám se slovy s tím,že se nahoru nedá dostat.Nejstřízlivější z party Jirka,co vylelz na Mont Blanc.Je nahoře co by dup.Kešku našel bohužel je zapotřebí křížového šroubováku,který s sebou nahoře neměl.V dálce vidím železářství,bohužel je zavřeno.Naštěstí vedle opravuje místnák auto,poprosím ho zdali nemá šroubovák.Prosby bylo vyslyšeno.Jirka už je dole a prý to jde líp jak nahoru.Okey,jdu do toho a o chvíli loguji.V nedalekém kauflandu dokupujem zásoby.Pegin 24 piv a flašku rumu v akci.Někdo si koupí i něco k jídlu.

Po svačině vycházíme po červené turistické značce do CHKO Peklo.Jarní počasí vytáhlo na procházku podél řeky rodiny s dětmi,tudíž už vím jak název Peklo vznikl.Proudit davem navoněnejch buzerantů v lakýrkách opravdu není to co jsem si představoval.Bavíme se o tom,že to je vše jen kulisa a že se to na noc všechno vypne.Dávám klukům za pravdu s tím,že když jsem jednou bivakoval na Sněžce a probudil jsem se v noci octl jsem se ve volném prostoru,jelikož Sněžku taky na noc vypínají ilumináti s tím,že tam v noci stejnak nikdo nechodí...Ve skalním bytě za řekou,kam v lakýrkách šampon nedojde dáváme pár pivek a užíváme jarního počasí.Po projití Peklem se dostáváme do vesničky,kde si můžeme vybrat ze dvou hospod.Zalejzáme hnedle do té první.Po občerstvení lovíme další zajímavou kešku kde si pár lidí stihlo během pár vteřin solidně promočit boty,jelikož se nacházela ve skalní sluji,která byla plná vody.Následoval rychlý přesun na první dnešní nocoviště.Bohužel to moc rychle nešlo,jelikož Albert dostal z rychlého tempa solidní vyrovnávačky.Dodnes si nejsem jistej,zdali za to mohlo tempo nebo pivo.Spíše se ale přikláním k tempu.Radar hlásí noc beze srážek albert stále hlásí vyrovnávačky.Tudíž navrhuji zatábořit na nedaleké vyhlídce,kterou mám uloženou v navigaci.Plán se vcelkou zamlouvá, jelikož už má každej vcelku vytahaný popruhy od batohu od nálože tekutin...Po vystoupání pasekou nacházíme opravdu luxusní camp s výhledem do údolí nad,kterým zrovna zapadá slunce pod vrcholky nejvyšších smrků.Roztápíme ohen listujem cancákem ti kteří si přinesli jídlo jedí ti kteří ne pijí.Pouštíme si Závíše zpíváme,celkově se dobře bavíme.Lidí postupně usínají někteří ve spacáku jiní vedle.Ze skály dolu do údolí naštěstí nikdo nespadl.

Ráno se probouzíme a zjištujeme,že nás někdo přes noc někdo oloupil.Nezbylo žádný pivo ani rum,jen trochu vody.Znechuceni balíme doplnujem zásoby dřeva co jsme přes noc spálili.Když v tom příchází mladá slečna s tím,že se okolo poběží dezorientační běh,abychom se nelekli.Vyvedem ji z omylu tím,že mi se jentak ničeho nebojíme.At raději upozorní bežce na nás.Kousek od kontroly běhu vypadne od dvou lidí něco o tom,že tam z nich něco vypadlo.No co budou to mít tak trochu army run mezi nášlepnejma minama.Jdeme po parádním trailovým hřebínku cestou lovíme kešky když se nám cca po dvou kilometrech dostala do cesty past v podobě hospody.Sedáme pijem pivo za 37 korun okolo nás chodí lakýrníci,kteří míří zřejmě do pekla.Paní provozní je nás zřejmě trochu v šoku a říká obsluze že nesnese ve svém podniku žádný fetky.Vyvedem ji z omylu že mnaučko není žádná droga.Přisedá se k nám párek čundráků z Prahy.Někteří jedinci zkouší lovit samičku sameček je tím zřejmě trochu rozhozen.Tak raději bere svoji zrcadlovku a fotí si květináče na zahrádce.Řiká se,že v tom nejlepším se má přestat tak se raději balíme a jdem na nedalekou benzínu dokoupit tekutiny.Jelikož nás čeká náročný výstup na vrch Spící pana.Název dostal čedičový kopec prý podle svého tvaru.Mě spíše připomínal tvarem stojícího ko...ota.Výstup je vcelku náročný nechybí řetězy na jištění,některým účastníkům nechybí ani pivo v pacce tudíž je o to výstup zajímavější.Na vrcholu se ovšem rapidně mění počasí tudíž navrhuji rychlý sestup dolu.Vše proběhlo bez modřin či snad dokonce zlomenin.Míříme dále pod převis Psí kostely kde jsou již ubytování zřejmě obdivovatelé Adolfa Hitlera,kteří si do lesa přitáhli dvouruční fiskarsku a drtí s ní zdravé stromy,i přes to že mají cca 200 metrů od převisu paseku od harvestoru o velikosti Václavského náměstí.Díky bohu nás nenechali u nich pod převisem s tím,že příjdou další lidi a posílají nás do pryč.Začíná pršet pláštěnku nemám.Bál jsem se toho že by se mě kamarádi smáli.Tudíž jsem vzal jen to nejnutnější,pití spacák a vařič.Cestou odbíháme a hledáme vhodný převis kam bychom se naskládali.Byl nám doporučen převis nad vesnicí Ruzyní.Nalezáme,ubytujeme se totálně mokrý se sušíme u čoudící hromady klacků.V tom najednou vidíme svit čelovek.Přiběhne sedmiletý kluk Vojta s tím jestli se vejde s rodiči a s kamarádem k nám pod převis.Říkáme jasny.Mezitím než příjdou rodiče nám vysvětlí co znamená zkratka OMG:ohřej mi guláš...sedíme u ohně kluci si zabrali Jirku a povídají si spolu Jirka má v sobě flašku rumu a když se ho druhý den ptám o čem se bavili odvětí mi stroze ani se neptej,okey to mi stačí a dál na něho netlačím.Zábava je super bavím se s rodiči mezitím občas někdo spadne do ohně nekdo do spacáku někdo jentak hubou do prachu.Trochu se bojím aby nespadl někdo dolu ze skály,naštěstí se ráno všichni probouzíme vcelku fresh až na bolavý hlavy...

Rychle se balíme dáme s klukama před snídaní šiškovou válku.Dostáváme od rodičů kafčo dělany na ohni v konvici.Uklizíme bordel,doplníme dřevo a míříme podél řeky Ploužnice do Mimoně na jídlo.Kvůli výbornému pivu nám ujely dva vlaky.Naštěstí jsme ten poslední možný se spojem ve Staré Pace stíháme.